You are hereΗ κατανάλωση ψαριών μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας

Η κατανάλωση ψαριών μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας


bluefin-tuna.jpg

Νέα Υόρκη: Αμερικανική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι τρώνε ψάρια, ιδίως λιπαρά, πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, τουλάχιστον μια έως δύο φορές την εβδομάδα, μειώνουν σχεδόν στο μισό τον κίνδυνο να εμφάνισης εκφύλισης ωχράς κηλίδας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Δρ Ουίλιαμ Κρίστεν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που δημοσίευσαν τη μελέτη στο επιστημονικό έντυπο Archives of Ophthalmology, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση λιπαρών ψαριών, όπως ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα, η σαρδέλα και η ρέγκα, μειώνει κατά 42% τον κίνδυνο απώλειας της όρασης στις ηλικιωμένες γυναίκες, σε σχέση με όσες τρώνε λιγότερο από μια φορά ψάρι την εβδομάδα.

Η διαπίστωση -που στηρίχθηκε στην μελέτη περίπου 38.000 γυναικών και των διατροφικών συνηθειών τους επί δέκα χρόνια- επιβεβαιώνει ανάλογα ευρήματα παλαιότερων ερευνών που αφορούσαν τους άνδρες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό που ωφελεί περισσότερο την όραση είναι η κατανάλωση ψαριών με σκούρο κρέας.

Η ωχρά κηλίδα αποτελεί τμήμα του αμφιβληστροειδούς χιτώνα και η εκφύλισή της, που πλήττει κυρίως άτομα άνω των 40 ετών, δημιουργεί μια μαύρη κηλίδα στο κέντρο του οπτικού πεδίου, η οποία σταδιακά τείνει να μεγαλώνει. Η πάθηση οφείλεται είτε στην ανώμαλη ανάπτυξη των αιμοφόρων αγγείων πίσω από τον αμφιβληστροειδή είτε στην καταστροφή των φωτοευαίσθητων κυττάρων στον ίδιο τον αμφιβληστροειδή. Καθώς ο πληθυσμός γηράσκει, στις σύγχρονες κοινωνίες, η νόσος καθίσταται συχνότερη.

Οι γιατροί μπορούν να σταματήσουν την εξέλιξη της πάθησης, αλλά όχι να αναστρέψουν τα ζημιά που έχει ήδη γίνει, γι' αυτό υπάρχει ανάγκη μεθόδων πρόληψης, συμπεριλαμβανομένης της κατάλληλης διατροφής και της διακοπής του καπνίσματος.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα (κυρίως το DHA και το ΕΡΑ), εκτός από τα ψάρια, μπορούν να ληφθούν με την μορφή διατροφικού συμπληρώματος. Πάντως, οΔρ Κρίστεν διευκρίνισε ότι είναι ακόμα πρόωρο να συστήσει κανείς στους ανθρώπους να αυξήσουν την κατανάλωση ψαριού ή των σχετικών διατροφικών συμπληρωμάτων, καθώς θα πρέπει να γίνουν και άλλες έρευνες πάνω στο ζήτημα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

Στην τύχη...

fishdb-lavraki.gif
3rd-degree.jpg
thermaikos300map.jpg
env-edugr.jpg
peeaps_poseidon_logo.png
corals_1.jpg
zaboglou1.jpg
proistoriko_ploiario_11495.jpg
kgiannoulis.jpg
tonos_sussi.jpg
stavros111.jpg
psayk.jpg

Πλοήγηση βιβλίου

neverdivealone.jpg
gd-manifesto.jpg
gd-10logos.jpg
proedriko373.jpg