Βοήθεια - Αναζήτηση - Μέλη - Ημερολόγιο
Πλήρης Εκδοση:CARBON
Greekdivers.com: The Greek Underwater Community > Ψαροτούφεκο > Ιδιοκατασκευές
σελίδες: 1, 2, 3
gkarras
Καταρχην να διευκρινησω οτι δεν ειμαι επαγγελματιας ουτε χημικος μηχανικος και ολη η περιγραφη που θα προσπαθησω να κανω στηριζεται σε εμπειρικες γνωσεις.Ποτε δεν καταλαβα γιατι θεωρουν τοσο" μακρινη" γνωση τις κατασκευες με ανθρακονημα.Η διαδικασια ειναι ιδια με αυτην του πολυεστερα, τα υλικα αλλαζουν και ο χρονος σκληρυνσης.
ΤΑ ΥΛΙΚΑ.
Εποξεικη ρητινη .Παχυρευστο υγρο ειδικου βαρους 1.1.Για να πολυμεριστει(σκηρηνει)χρειαζεται σκληρυντης σε αναλογια που αναγραφει η συσκευασια .Η θερμοκρασια του χωρου πρεπει να ειναι 20-25 βαθμους και η υγρασια χαμηλη 60%
Ο χωρος πρεπει να αεριζεται και να τηρουνται μετρα ατομικης ασφαλειας οπως μασκα με φιλτρα ενεργου ανθρακα και προστασια απο οξινους ατμους,γαντια LATEX μιας χρησης,μακρυμανικη μπλουζα.Δεν σκυβουμε πανω απο την ρητινη για να προστατεψουμε τα ματια μας και καλο ειναι να φοραμε και γυαλια.Ο χρονος χρησης του μειγματος ειναι απο 45 εως90 λεπτα αναλογα την μαρκα.Η πρωτη σκληρυνση γινεται μετα 24 ωρες και η τελικη μετα 4-5 μερες. Μετα τις 24 ωρες καλο ειναι να βαζουμε την κατασκευη σε ποιο υψηλες θερμοκρασιες για να σκληρυνει ακομα περισοτερο
ΠΑΝΙΑ CARBON
Υφασματα απο ανθρακονημα σε διαφορες πλεξεις.Αυτες οι πλεξεις που μας ενδιαφερουν κυριως ειναι η UNIDIRECTIONAL, το ψαροκοκκαλο,και η καλτσα.Στην πρωτη οι ινες του ανθρακα ειναι τοποθετημενες σε μια φορα γιαυτο και συνιστωνται σε κατασκευες που θελουμε να αντεχουν σε εφελκισμο(σωληνες οπλων).Το ψαροκοκκαλο ειναι μια ενδιαμεση κατασταση απο πλευρα κατευθυνσης ινων και η καλτσα ειναι τυπου χ.Υπαρχουν βεβαια και "μπερδεμενα "υλικα οπως CARBON-KEVLAR και αλλα.
ΤΡΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Οπως ο πολυεστερας με πινελο η ρολακι προσεχοντας να ποτισει ολη η επιφανεια
Θα προτεινα σε οποιον θελει να ασχοληθει να παρει απο ενα μαγαζι με σιδερικα πολυεστερα και υαλουφασμα και να κανει δοκιμες(ειναι πολυ φτηνα υλικα και παγωνουν γρηγορα)Απο δω και περα θα χαρω να απαντησω σε οποια απορια εχει καποιος πανω στην κατασκευη.ΡΙΧΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
christz
file giorgo gia na fiaksoume px enan solina xrisimopioume kapio kaloupi?
an nai pos ksekola to iliko pano apo afto?
an oxi pos tou dinoume kilindriki morfi?
ti paxos exoun ta fila carbon?


y.s an thes tipota fortotes eki apan sfira :)

filika chris
ΠανΠαν
Γιώργο, ερώτηση ....

Αν πάρω ένα όπλο μακρύ με συμβατικό αλουμινένιο σωλήνα και το πλακώσω στα φύλλα carbon θα έχω το επιθυμιτό αποτέλεσμα, δηλαδή ένα σχετικά άκαμπτο σωλήνα ή θα γελάνε και οι πέρκεςι? Έτσι, κουβέντα να γίνεται δηλαδή .....

ΠανΠαν
z360
Γιωργο,
επιδει βλεπω να σε ζαλιζουμε ειναι καλυτερα μολις βρεις λιγο χρονο να μας "παρουσιασεις" εξ αρχης την κατασκευη ενος σωληνα με 30μμ εξωτερικη και 25μμ εσωτερικη διαμετρο που συνηθως συνανταμε στο εμποριο και απο εκει και περα να γινουν καποιες ερωτησεις για καποια τιπς ας πουμε πανω στην κατασκευη
τι λες?
το βλεπω καλυτερο
gkarras
QUOTE(christz @ Feb 23 2005, 07:32 PM)
file giorgo gia na fiaksoume px enan solina xrisimopioume kapio kaloupi?
an nai pos ksekola to iliko pano apo afto?
an oxi pos tou dinoume kilindriki morfi?
ti paxos exoun ta fila carbon?


y.s an thes tipota fortotes eki apan sfira :)

filika  chris
*

Σωληνας στρογγυλος
1.Μπορουμε να ντυσουμε εναν απλο αλουμινενιο σωληνα ωστε να τον ενυσχησουμε ειναι η ποιο ευκολη κατασκευη ,γινεται με την" καλτσα" αναλογα με την ενυσχηση που θελουμε να κανουμε (ποσα λαστιχα χρησιμοποιουμε )βαζουμε και τις αναλογες στρωσεις
2.Μπορουμε να ντυσουμε σωληνα απο ξυλο στρογγυλο η οβαλ (δεν χρειαζεται να χρησιμοποιησουμε σκληρα ξυλα πχ τηκ την ακαμψια την δινει το carbon) σε αυτη την περιπτωση βαζουμε UNIDIRECTIONAL πρωτα αρκετες στρωσεις(καλο ειναι να γινεται δοκιμη δηλ βαζουμε πχ στο 96αρι μου 6στρωσεις παγωνει και δοκιμαζουμε με το χερι πατωντας ελαφρα στη μεση εαν δεν μας ικανοποιει συνεχιζουμε .Τελευταια στρωση η καλτσα ποιο πολυ για το ομορφο οπτικα αποτελεσμα
3. Μπορουμε να χρησιμοποιησουμε σαν καλουπι ενα σιδερενιο σωληνα με εξωτερικη διαμετρο την εσωτερικη αυτου που θελουμε να φτιαξουμε αφου βεβαιατον αλειψουμε με αποκολλητικο κερι καλουπιων πχ HONEY WAX .προσοχη να καλυφθει ολος ο σωληνας με σωστο παχος κεριου.Μετα ξεκολλα ευκολα.
Σε αυτην την περιπτωση ισχυουν οι στρωσεις του 2
4.Μπορουμε να χρησιμοποιησουμε σαν καλουπι μια κατασκευη απο αφρωδες σκληρο υλικο οπως DOW που μενει μεσα στην κατασκευη
Το παχος κυμενεται απο 0.16 χιλ εως 0.4 μπορει να υπαρχει και ποιο χοντρο .Εαν δουλευεις επιφανεια βαζεις χοντρο εαν εχεις γωνιες ψιλο για να στρωνει ευκολα
christz
nase kala ore Giwrgo :)
tdrackos
Κατι για φουρνους , ψησιματα κτλ ???
Τί θερμοκρασίες?
Αλλαζουν την αντοχή ή τη διάρκεια ζωής του καρμπον?
Thanks in advance.
GALADION
Γιώργο το θέμα που άνοιξες ίσως είναι ένα από τα πιο πρωτοποριακά στο φόρουμ!
Πολλά ευχαριστώ και ακόμα περισσότερα μπράβο!
Nightfall
Πολλά μπράβο για το θέμα που άνοιξες Γιώργο !
Να σαι καλά που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου μαζί μας yes.gif yes.gif
profodik
Αυτό που μου φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο είναι να υπολογίσεις από πριν τις διαστάσεις του υλικού που θα «ντυθεί» με το κάρμπον, ώστε στο τέλος η κατασκευή να έχει τις επιθυμητές διαστάσεις.

-Γιώργο, έχεις προσδιορίσει το τελικό πάχος ανά φύλλο κάρμπον;Δηλάδή το πάχος της ρυτίνης.
-Έχεις φτιάξει σωλήνα με οδηγό κατά μήκος, και αν ναι, πώς;

Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου.
gkarras
QUOTE(tdrackos @ Feb 23 2005, 10:50 PM)
Κατι για φουρνους , ψησιματα κτλ ???
Τί θερμοκρασίες?
Αλλαζουν την αντοχή ή τη διάρκεια ζωής του καρμπον?
Thanks in advance.
*

Η εκθεση σε υψηλη θερμοκρασια αυξανει την τελικη σκληροτητα . Αυτο ομως μετα τις πρωτες 24 ωρες. Παραδειγμα το βαζεις πανω σε αναμενο καλοριφερ η μπροστα σε ενα αεροθερμο. Μην το παρακανεται ομως
gkarras
QUOTE(profodik @ Feb 24 2005, 08:37 AM)
Αυτό που μου φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο είναι να υπολογίσεις από πριν τις διαστάσεις του υλικού που θα «ντυθεί» με το κάρμπον, ώστε στο τέλος η κατασκευή να έχει τις επιθυμητές διαστάσεις.

-Γιώργο, έχεις προσδιορίσει το τελικό πάχος ανά φύλλο κάρμπον;Δηλάδή το πάχος της ρυτίνης.
-Έχεις φτιάξει σωλήνα με οδηγό κατά μήκος, και αν ναι, πώς;

Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τις γνώσεις σου.
*

Αυτο το υπολογιζεις εμπειρικα μετα απο 2-3 κατασκευες.Το τελικο παχος εξαρταται απο το
ειδος του οπλου (ποσα λαστιχα) και το σχημα του σωληνα.
Οδηγο εχω φτιαξει με ενα ξυλινο πηχακι διαμορφομενο το οποιο μετα κοληθηκε και ντυθηκε πανω στο οπλο
Alkiviadi
νομίζω με διαφορά το καλύτερο ποστ των ιδιοκατασκευών ever!!!!! βλέπω να πέφτουν οι πωλήσεις έτοιμων κάρμπον όπλων φέτος!!!! μέχρι και ο πινόκιο μετά το ποστ άρχισε να ψήνεται για κάρμπον όπλο laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


υγ. σποτ νομιζω ότι πρέπει να μπεί σαν πλήρες άρθρο στην αρχική σελίδα (+ τα έτοιμα όπλα) wink1.gif wink1.gif wink1.gif
tdrackos
Γιωργο,μία λαβή του εμπορίου τη δένουμε κατευθείαν κάτω από τον καρμπον σωλήνα ή
είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε κομμάτι σωλήνα αλουμηνίου πάνω απ το οποίο θα χτιστεί το ανθρακώνημα?
Thanks in advance again...
gkarras
QUOTE(tdrackos @ Feb 24 2005, 08:18 PM)
Γιωργο,μία λαβή του εμπορίου τη δένουμε κατευθείαν κάτω από τον καρμπον σωλήνα ή
είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε κομμάτι σωλήνα αλουμηνίου πάνω απ το οποίο θα χτιστεί το ανθρακώνημα?
Thanks in advance again...
*


Eαν καταλαβα καλα ρωτας πως συνδεεις λαβη-σωληνα?
1.Εαν φτιαξεις μονο σωληνα συνδεεις την λαβη του εμποριου(ενυσχηεις τοπικα την ενωση).Μπορεις επισεις να βαλεις ενα μικρο κοματι αλουμινιο στο τελος του carbon ωστε η λαβη να μπει μεσα σε αυτο
2Εαν κανεις ποιο πολυπλοκη κατασκευη πχ οβαλ τοτε το κανεις μονοκοματο .Εννοοιτε οτι πριν ξεκινησεις το" ντυσιμο" εχεις ευθυγραμισει κεφαλη-σωληνα-λαβη
Λαβη ειτε χρησιμοποιεις ετοιμη η φτιαχνεις καινουρια με καποιο καλουπι.Παντως θα σου προτεινα να ξεκινησεις με απλα πραγματα και σταδιακα στα ποιο πολυπλοκα δηλ. ενα παλιο 100αρι να ντυθει ο σωληνας η ο σωληνας και η λαβη η πριν το ντυσεις να κολλησεις δεξια και αριστερα δυο πηχακια BALSA για να βελτιωσεις υδροδυναμικη και πλευστοτητα παραληλα με την ακαμψια κλπ
tdrackos
Αυτό εννοούσα!
Σ ευχαριστώ κ παλι.
Η λύση Νο1 νομίζω βολευει είτε φτιάξουμε στρογγυλό είτε οβαλ σωλήνα.

Μία τελευταία ερωτηση (σοορρυ,σ εχω πρηξει):
Αν κατασκευάσουμε ένα σχήμα (ειτε για οβαλ σωλήνα είτε για λαβή),
απο σκληρό φελιζόλ (το μπλε) , κ το ντυσουμε με καρμπον, πιστευεις οτι η ρυτίνη θα αλειώσει το φελιζόλ κ κατ επεκταση κ το τελικό σχημα?
TOMI
Εχεις κάποιον τρόπο να υπολογίζεις πόσα τυλίγματα πρέπει να κάνεις σε κατασκευή σωλήνα για κάθε χιλιοστό πάχους και τί βάρους ύφασμα(καρμπόν εννοείται) χρησιμοποιείς για να φτιάχνεις σωλήνες? (σε γραμάρια ανα τετραγωνικό - gr/m2) Με παχύμετρο την ώρα της κατασκευής μπορώ να υπολογίζω το πάχος-διάμετρο σωλήνα ή αυτό αλλάζει μόλις στεγνώσει η ρητίνη (και ο σωλήνας κατ' επέκταση)
gkarras
Σκληρο DOW ειναι το καλυτερο.Στην σκληρηνση της εποξικης ρητινης δεν αναπτησονται πολυ μεγαλες θερμοκρασιες
Τα τυλιγματα τα υπολογιζω εμπειρικα και με δοκιμη δηλ τυλιγω πχ 8 φορες το αφηνω στεγνωνει και ασκω δυναμη στο κεντρο .Εαν λυγιζει συνεχιζω μεχρι να με ικανοποιησει το αποτελεσμα. Το παχος δεν αλλαζει .Γενικα δεν ψαχνω τοση ακριβεια στην κατασκευη γιατι απλα δεν χρειαζεται. Βαζεις 2-3 στρωσεις παραπανω και εχεις το κεφαλι σου ησυχο
Rofoktonos
Gkarras ise apistefta katatopistikos molis vro xrono tha kano mia dokimi enisxisis enos Rayo 110 pou exo me vasi tis odigeies pou dineis.

Alla afou to thema ine "Carbon" genikotera mipos gnorizeis ean i kataskevi carbon lepidon me to idio skeptiko kai ilika einai dinati?

Efxaristo ek ton Proteron

Nikos
rofoudos
QUOTE(Rofoktonos @ Feb 24 2005, 10:57 PM)
Gkarras ise apistefta katatopistikos molis vro xrono tha kano mia dokimi enisxisis enos Rayo 110 pou exo me vasi tis odigeies pou dineis.

Alla afou to thema ine "Carbon" genikotera mipos gnorizeis ean i kataskevi carbon lepidon me to idio skeptiko kai ilika einai dinati?

Efxaristo ek ton Proteron

Nikos
*

αν μπορεις να αναλυσεις το καρμπον σε εφαρμογη λεπιδων κανεις μεγαλα βηματα στο χωρο του εξοπλισμου και μπραβο : yes.gif yes.gif yes.gif yes.gif γιατι απο λεφτα σε καρμπον εξοπλισμου μας βλεπω να πειναμε γρηγορα rolleyes.gif rolleyes.gif
geogiann
βρε παιδιά μήπως έχουμε ξεφύγει λίγο, ακούω για κάρμπον λεπίδες χειροποίητες-ιδιοκατασκευή και μου σηκώνεται η τρίχα, μήπως θα πρέπει να πρέπει να έχει δουλέψει πάρα μα πάρα πολύ για να φτιάξει κάάτι τέτοιο, που σημειωτέων αφορά και την ασφάλεια της ανάδυσης... One step every time.... η Ρώμη δεν χτήστικε σε μία μέρα..
panagos
QUOTE(geogiann @ Feb 25 2005, 12:01 AM)
βρε παιδιά μήπως έχουμε ξεφύγει λίγο, ακούω για κάρμπον λεπίδες χειροποίητες-ιδιοκατασκευή και μου σηκώνεται η τρίχα, μήπως θα πρέπει να πρέπει να έχει δουλέψει πάρα μα πάρα πολύ για να φτιάξει κάάτι τέτοιο, που σημειωτέων αφορά και την ασφάλεια της ανάδυσης... One step every time.... η Ρώμη δεν χτήστικε σε μία μέρα..
*


Eimai apo tous protous(edo mesa) pou fonaza na apomithopiisoume ta super ntouper proionta kai emporous pou mas plasarour anaptires kai kathreftakia opos kapote stoys ithageneis tis amerikis gia na agorasoun xiliades stremata ghs! :)
....alla oxi kai etsi re paidia...ta ayga den ta alonizoune .....opote sinfono apolita me ton geo yes.gif .
Rofoktonos
Mallon anapoda ta pirame ta pragmata. Logika ipotheto oti ine pio efkolo ke grigoro, dedomenou oti exis ta ilika, na ftiakseis mia carbon lepida apo ena carbon oplo.

Oso gia to ean exoume ksefigei...to zevgari mou edopano ine enas Finlandos pou ftiaxnei dika tou pterigia me etimes fetes carbon pou promithevete apo eteria kataskevis aeroplanon. Psarevi mono 3 xronia ke sou leei giati na plirono allous gia kati pou boro na ftiakso monos mou?

Sinepos ennoite oti ean exo sti diathesi mou Carbon, Epoxiki Ritini ke ta ipolipa sinaffi tha kano mia dokimi na ftiakso mia litourgeiki lepida prin pao na ta akoumbiso se kapio katastima. Efoson ginete vevea. Afto rotisa.
anikolog
Γιωργο εγω θα ηθελα να σε ρωτησω για το πολυεστερα. Θελω να καλυψω μια μεγαλη επιφάνια ενος εξομειοτη αυτοκινητου ο οποιος εχει πολλες oval γωνιες. Ολη η κατασκευη εχει γινει με DOW το μπλε χρωμα που περισεψε απο μια οικοδομη. Η διαδικασια που ακολουθεις για το πολυεστερα ειναι με εποξικη ρυτινη? ο πολυεστερας βγαινει σε υφασμα και αν ναι σε διαφορετικα παχη? μετα βαφεται ευκολα? και τελευταια ερωτηση μπορω να τα βρω αυτα σε μαγαζια με σιδιρηκα?


σε ευχαριστώ
profodik
anikolog, υαλοϋφάσματα υπάρχουν σε πολλές πλέξεις και πυκνότητες.Σε συμβατικές περιπτώσεις χρησιμοποιούμε πολυεστερική ρυτίνη, που είναι και αρκετά φθηνότερη.Αν χρειάζεσαι ιδιαίτερη αντοχή και η κατασκευή προορίζεται για χρήση σε μεγάλη υγρασία τότε ίσως να είναι προτιμότερες οι εποξειδικές ρυτίνες.Για παράδειγμα, αν πρόκειται να φτιάξεις μια βάρκα χρησιμοποιείς πολυεστέρα.Αν πρόκειται να φτιάξεις αγωνιστικό ιστιοπλοικό ή να πλαστικοποιήσεις καθρέπτη γρήγορου ταχυπλόου με μεγάλη εξωλέμβια, χρησιμοποιείς εποξειδική ρυτίνη.Πολύ μεγάλη ποικιλία, λογικές τιμές και οδηγίες χρήσης , συμβουλές κλπ έχει ο Ανδρέου στην Πειραιώς, τηλ 210 48 28 452.

Γιώργο, άλλες δυο ερωτήσεις.Τις διαδοχικές στρώσεις του unidirectional τις κάνεις με αντίθετη φορά της πλέξης του υφάσματος ή όχι;Οι στρώσεις μπαίνουν κατ΄ευθείαν η μια μετά την άλλη ή μεσολαβεί κάποιος χρόνος (λεπτά ή ώρες);
geogiann
QUOTE(Rofoktonos @ Feb 25 2005, 07:20 AM)
Mallon anapoda ta pirame ta pragmata. Logika ipotheto oti ine pio efkolo ke grigoro, dedomenou oti exis ta ilika, na ftiakseis mia carbon lepida apo ena carbon oplo.

Oso gia to ean exoume ksefigei...to zevgari mou edopano ine enas Finlandos pou ftiaxnei dika tou pterigia me etimes fetes carbon pou promithevete apo eteria kataskevis aeroplanon. Psarevi mono 3 xronia ke sou leei giati na plirono allous gia kati pou boro na ftiakso monos mou?

Sinepos ennoite oti ean exo sti diathesi mou Carbon, Epoxiki Ritini ke ta ipolipa sinaffi tha kano mia dokimi na ftiakso mia litourgeiki lepida prin pao na ta akoumbiso se kapio katastima. Efoson ginete vevea. Afto rotisa.
*


Νίκο, το είπες και μόνος σου, "έτοιμες φετες κάρμπον", δηλ είναι ήδη επεξεργασμένες και απλά τις κόβει. Οι μηχανικές ιδιότητες των κατασκευών από ανθρακόνημα, εξαρτώνται κατά μεγάλο ποσοστό από την επεξεργασία (στρώσιμο των διαφόρων υφασμάτων, ανάλογα με τις τάσεις -στρέψεις κτλ, κατάλληλη θέρμανση -πίεση ώστε να πολυμεριστεί πλήρως) και τα είδη της ρητίνης. Επομένως έχει μεγάλη διαφορά το να πέρνεις έτοιμη μία φέτα καρμπον και να την κόβεις όπως εσύ γουστάρεις και να βάζεις λίγη ρητήνη στην άκρη , άντε και να κολλάς και κανένα λάστιχο στο πλάι για παρατροπίδι, και άλλο από υφάσματα καρμπον να φτιάχνεις μία λεπίδα για ελεύθερη κατάδυση, έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά. Το πρώτο έχει τις απαιτούμενες μηχανικές ιδιότητες, δεν έχει όμως την γεωμετρία μίας λεπίδας, και άμα μου πείς τί διαφορά έχει η γεωμετρία στις δύο διαστάσεις που το βλέπεις, θα σου πώ φίλε μου ότι δεν έχεις παρατηρήσει σωστά πώς είναι μία λεπίδα κάρμπον και ότι είναι σε 3 διαστάσεις. Να μην σου πώ πόσα διαφορετικά "νεύρα" έχω δεί σε διάφορες λεπίδες ανθρακονημάτινες, να μην μιλήσω για το μεταβαλόμενο πάχος που έχουν (εκ παρατηρήσεως όλα αυτά, μην νομίσεις ότι είμαι ειδικός). Αν τα βάλεις όλα αυτά μαζί θα καταλάβεις ότι είναι πολύ δύσκολο να φτιάξεις μία λεπίδα όχι ισάξια αλλά το λιγότερο 2-3 βαθμίδες κάτω από αυτές που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Και θα σου πώ και το άλλο, όλοι αυτοί οι κατασκευαστές που φτιάχνουν καρμπον πόσα τετραγωνικά υφάσματος έχουν πετάξει για να βγάλουν το αποτέλεσμα που πληρώνουμε. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ο φίλτατος φιλανδός δεν έχει ξεφύγει τόοοοοσο, μιάς και ούτε λεπίδες φτιάχνει από πρωτογενή υλικά, ούτε έχει το αποτέλεσμα που έχει μία λεπίδα κάποιου που κατασκευάζει λεπίδες και το κάνει σαν επάγγελμα.

Όσο για το ότι έχουμε ξεφύγει, όσο και άν το εξέλαβες σαν ειρωνεία, δεν είναι, ο Γιώργος έκανε ένα τόπικ για το πώς μπορείς να φτιάξεις κάποιες κατασκευές απλές αρχικά (πχ ένα σωλήνα αλουμηνίου ντυμένο με καρμπον) και λίγο πιο σύνθετες (ένας σωλήνας καρμπον φουλ καρμπον) , για πές μου λοιπόν δεν ξεφεύγεις όταν τον ρωτάς για την κατασκευή λεπίδων???
Είναι σαν να ρωτάς τον φον μπραουν όταν ηταν φοιτητης, "μεγάλε πώς θα προσεληνώσω ένα όχημα σταλμένο απο την γή με δύο επιβάτες και θα τους φέρω παλυ πίσω στην γη"
Rofoktonos
Giorgos sevasti i apopsi sou.

Gia to zevgari mou to ethesa san paradeigma oti akoma ke enas sxetika asxetos me to psarotoufeko tou ekopse na ftiaksei lepides monos tou me ton tropo pou borouse.

Fisika ke gnorizo oti exei diafora na kopseis ti feta se sxima ke na tin fixareis sto papoutsaki apo to na ftiakseis mia lepida apo protogeni ilika eksoloklirou (master kanoume re file).

Epanerxome ke leo oti efoson mou veveothi oti ta ilika einai ta idia ke i kataskevi borei na ginei xeiropiita, tha dokimaso na ftiakso lepides.

Sigoura den exo tin apetisi me tin proti dokimi na vgune C4 alla iso eos tin dekati dokimi na exo kataferei na ftiaxno lepides pou me volevoune emena prosopika, opos volevi "TO MANIVELATO" ton gkarras parolo pou me ta standard tis agoras den ine emborefsimo.

O titlos tou topic ine "CARBON, Idiokataskeves" i aporia mou gia tis lepides sinepos egkeite entos tou thematikou plaisiou. Kaloproereta ethesa mia aporia ston gkarras pou adiamfisvitita exei eidikes gnoseis oso afora tis kataskeves Carbon.

Tora ean o anthropos den borei na mou apantisei I an i erotisi pou ekana "ksefevgi" apo to skeptiko tou topic ke ton ekthetei anepanorthota os "foititi Fon Braoun", o monos pou borei na to pei ine o Gkarras.

I lepida den ine taksidi sto diastima. Oute o papous mou o oplourgos pou ton exanes merikes meres ke eskage me ena superpose patenta Von Brown, oute o meraklis pou me to pinelo ke to fiberglass eftiakse 10metro kabinato stin auli tou spitiou tou pirinikos epistimonas.

Kolovarame pou kolovarame merikes meres den ftiaxnoume ke kamia lepida...
gkarras
QUOTE(anikolog @ Feb 25 2005, 09:23 AM)
Γιωργο εγω θα ηθελα να σε ρωτησω για το πολυεστερα. Θελω να καλυψω μια μεγαλη επιφάνια ενος εξομειοτη αυτοκινητου ο οποιος εχει πολλες oval γωνιες. Ολη η κατασκευη εχει γινει με DOW το μπλε χρωμα που περισεψε απο μια οικοδομη. Η διαδικασια που ακολουθεις για το πολυεστερα ειναι με εποξικη ρυτινη? ο πολυεστερας βγαινει σε υφασμα και αν ναι σε διαφορετικα παχη? μετα βαφεται ευκολα? και τελευταια ερωτηση μπορω να τα βρω αυτα σε μαγαζια με σιδιρηκα?


σε ευχαριστώ
*

Συμφωνω με αυτα που λεει ο profodik να συμπληρωσω απλως οτι ο πολυεστερας ειναι ρυτινη οπως ειναι και η εποξικη.Τα υφασματα ειναι απο ινες γυαλιου και ινες ανθρακα. ολα ειναι συμβατα μεταξυ τους δηλ πολυεστερικη ρυτινη με υαλουφασμα η με ανθρακονημα και εποξικη με υαλουφασμα η ανθρακονημα .Φυσικα η περιπτωση πολυεστερικης ρυτινης με ανθρακονημα δεν γινεται ποτε λογο αυξημενης τιμης του τελικου προιοντος σε σχεση με τις μηχανικες του ιδιοτητες.Απο οτι καταλαβα σε ενδιαφερει τι ειδος οπλισμου (πανιου) θα βαλεις.Μια που εχεις oval θα σου προτεινα να βαλεις τυπου "ΨΑΘΑ" που στρωνει ευκολα
gkarras
QUOTE(profodik @ Feb 25 2005, 10:13 AM)
anikolog, υαλοϋφάσματα υπάρχουν σε πολλές πλέξεις και πυκνότητες.Σε συμβατικές περιπτώσεις χρησιμοποιούμε πολυεστερική ρυτίνη, που είναι και αρκετά φθηνότερη.Αν χρειάζεσαι ιδιαίτερη αντοχή και η κατασκευή προορίζεται για χρήση σε μεγάλη υγρασία τότε ίσως να είναι προτιμότερες οι εποξειδικές ρυτίνες.Για παράδειγμα, αν πρόκειται να φτιάξεις μια βάρκα χρησιμοποιείς πολυεστέρα.Αν πρόκειται να φτιάξεις αγωνιστικό ιστιοπλοικό ή να πλαστικοποιήσεις καθρέπτη γρήγορου ταχυπλόου με μεγάλη εξωλέμβια, χρησιμοποιείς εποξειδική ρυτίνη.Πολύ μεγάλη ποικιλία, λογικές τιμές και οδηγίες χρήσης , συμβουλές κλπ έχει ο Ανδρέου στην Πειραιώς, τηλ 210 48 28 452.

Γιώργο, άλλες δυο ερωτήσεις.Τις διαδοχικές στρώσεις του unidirectional τις κάνεις με αντίθετη φορά της πλέξης του υφάσματος ή όχι;Οι στρώσεις μπαίνουν κατ΄ευθείαν η μια μετά την άλλη ή μεσολαβεί κάποιος χρόνος (λεπτά ή ώρες);
*

Το unidirectional εχει αυξημενες μηχανικες αντοχες λογο της μιας κατευθυνσης των ινων οποτε ολες οι στρωσεις εχουν την ιδια φορα.Εαν εισαι σιγουρος για το τελικο παχος τα βαζεις ολα μαζι (το καλυτερο) εαν οχι σε δυο δοσεις αφου πρωτα γυαλοχαρταρεις την "παγωμενη" επιφανεια των πρωτων στρωσεων
gkarras
QUOTE(profodik @ Feb 25 2005, 10:13 AM)
anikolog, υαλοϋφάσματα υπάρχουν σε πολλές πλέξεις και πυκνότητες.Σε συμβατικές περιπτώσεις χρησιμοποιούμε πολυεστερική ρυτίνη, που είναι και αρκετά φθηνότερη.Αν χρειάζεσαι ιδιαίτερη αντοχή και η κατασκευή προορίζεται για χρήση σε μεγάλη υγρασία τότε ίσως να είναι προτιμότερες οι εποξειδικές ρυτίνες.Για παράδειγμα, αν πρόκειται να φτιάξεις μια βάρκα χρησιμοποιείς πολυεστέρα.Αν πρόκειται να φτιάξεις αγωνιστικό ιστιοπλοικό ή να πλαστικοποιήσεις καθρέπτη γρήγορου ταχυπλόου με μεγάλη εξωλέμβια, χρησιμοποιείς εποξειδική ρυτίνη.Πολύ μεγάλη ποικιλία, λογικές τιμές και οδηγίες χρήσης , συμβουλές κλπ έχει ο Ανδρέου στην Πειραιώς, τηλ 210 48 28 452.

Γιώργο, άλλες δυο ερωτήσεις.Τις διαδοχικές στρώσεις του unidirectional τις κάνεις με αντίθετη φορά της πλέξης του υφάσματος ή όχι;Οι στρώσεις μπαίνουν κατ΄ευθείαν η μια μετά την άλλη ή μεσολαβεί κάποιος χρόνος (λεπτά ή ώρες);
*

Το unidirectional εχει αυξημενες μηχανικες αντοχες λογο της μιας κατευθυνσης των ινων προς αυτη τη φορα οποτε ολες οι στρωσεις εχουν την ιδια φορα.Εαν εισαι σιγουρος για το τελικο παχος τα βαζεις ολα μαζι (το καλυτερο) εαν οχι σε δυο δοσεις αφου πρωτα γυαλοχαρταρεις την "παγωμενη" επιφανεια των πρωτων στρωσεων
gkarras
QUOTE(Rofoktonos @ Feb 24 2005, 10:57 PM)
Gkarras ise apistefta katatopistikos molis vro xrono tha kano mia dokimi enisxisis enos Rayo 110 pou exo me vasi tis odigeies pou dineis.

Alla afou to thema ine "Carbon" genikotera mipos gnorizeis ean i kataskevi carbon lepidon me to idio skeptiko kai ilika einai dinati?

Efxaristo ek ton Proteron

Nikos
*

Λεπιδες δεν εχω φτιαξει .Εαν θα εφτιαχνα θα προσεχα τα εξης
Να ποτιζονταν ολη η επιφανια σωστα με ρητινη και να μην εμεναν φυσαλλιδες μεσα της γιατι αυτα θα ηταν τα αδυνατα σημεια οπου θα εσπανε.Θα εφτιαχνα καλουπι μεσα στο οποιο θα γινονταν η εργασια ωστε μετα να μπορεσω να ασκησω πιεση στην κατασκευη και για να δωσω την κλιση του πισω μερους της λεπιδας (κατω απο το πελμα)Καλουπι θα εφτιαχνα πολυεστερικο με καποια παλια λεπιδα.Απο την στιγμη που υπαρχει καλουπι μπορουμε να κανουμε ευκολα πολλες λεπιδες εαν οι πρωτες αστοχισουν(σπασουν). Μπορουμε επισεις να βαλουμε αναμεσα στα φυλλα carbon ενα η περισοτερα φυλλα carbon-kevlar η kevlar-fiber glass και να κανουμε δοκιμες. Παντως εαν υπαρχει καλουπι και σε αυτη την περιπτωση της ευθειας επιφανειας ειναι ευκολο να γινει απλουστευονται πολλα πραγματα και το βασικοτερο μπορουν να γινουν ευκολα και με χαμηλο κοστος πειραματισμοι σε συνδιασμους υλικων-σχηματων-νευρικοτητας -αποδοσης της λεπιδας
Rofoktonos
Gkarras se efxaristo pou mirazese tis idees sou.

Afto me to kaloupi oute tha to skeftomouna pote.

Elpizo na min ine aprepes na rotiso tin gnomi sou ke gia kati akoma:

Pio (i pia) yalonima/ta carbon na protimiso stin proti dokimi, ke edo unidirectional i mipos kati allo?

Iparxune polla eidi carbon i vriskis standard 3-4 eidi apo ta opia dialegeis analoga me tis genikes tous idiotites?

Telos na protimiso ta lepta i xontra fila?

Se Efxaristo ke Pali

Nikos
Cthulhu
Και μια ερώτηση οικονομικής φύσης...
Πόσο περίπου πάνε τα υλικά για την κατασκευή ενός κάρμπον σωλήνα 110 εκατοστών για παράδειγμα, και σε τι καταστήματα μπορεί κανείς να τα βρει;
gkarras
QUOTE(Rofoktonos @ Feb 25 2005, 08:45 PM)
Gkarras se efxaristo pou mirazese tis idees sou.

Afto me to kaloupi oute tha to skeftomouna pote.

Elpizo na min ine aprepes na rotiso tin gnomi sou ke gia kati akoma:

Pio (i pia) yalonima/ta carbon na protimiso stin proti dokimi, ke edo unidirectional i mipos kati allo?

Iparxune polla eidi carbon i vriskis standard 3-4 eidi apo ta opia dialegeis analoga me tis genikes tous idiotites?

Telos na protimiso ta lepta i xontra fila?

Se Efxaristo ke Pali

Nikos
*

Γνωμη μου ειναι (ειπαμε δεν εχω πειρα σε λεπιδα) μια "σφιχτη" πλεξη οπως το "ψαροκοκαλο" σε carbon .Ειδη δεν υπαρχουν διαφορετικες πλεξεις εχει και διαφορετικα βαρη αναλογα με το παχος του υλικου.Για λεπιδα θα ελεγα χοντρο.Για να κανεις προοδευτικη σκληροτητα βαζεις πχ 2 φυλλα μεγιστο μηκος (κεντρικα) ,2 πανω, 2κατω λιγο ποιο κοντα κλπ οποτε οσο φτανεις προς τα πισω εχεις και ποιο παχυ υλικο
Να διευκρινισω ακομα μια φορα επειδη το σπασιμο λεπιδας ειναι πολυ επικινδυνο οτι ΔΕΝ εχω φτιαξει λεπιδες και οτι αυτα που γραφω ειναι εμπειρικες γνωσεις
gkarras
QUOTE(Cthulhu @ Feb 25 2005, 08:48 PM)
Και μια ερώτηση οικονομικής φύσης...
Πόσο περίπου πάνε τα υλικά για την κατασκευή ενός κάρμπον σωλήνα 110 εκατοστών για παράδειγμα, και σε τι καταστήματα μπορεί κανείς να τα βρει;
*

Εγω αγραζω απο ΑΝΔΡΕΟΥ www.aandreou.gr .O πωλητης θα σου δωσει και οδηγιες για τα υλικα .Τιμη δεν μπορω να υπολογισω ακριβως γιατι θα παρεις μια συσκευασια ρυτινη την οποια δεν θα χρησιμοποιησεις ολη για ενα σωληνα + μεταφορικα + υφασμα.Καλυτερα καντου ενα τηλεφωνο Δευτερα πρωι
Stelios_Rjk
gkarras τα συγχαρητηρια μου για το θεμα και τις εφαρμογες! Αν σκεφτεις οτι εκανα τωρα τελευταια μια "ερευνα αγορας" με αντικειμενο τα οπλα carbon και μου επεσαν τα αφτια..! Το topic αυτο εκτος απο γνωσεις δινει και ελπιδες για σημαντικη μειωση του κοστους κατασκευης ενος οπλου.
Θα ηθελα τωρα τη γνωμη σου σχετικα με κατι που ακουσα. Λενε οτι για να αποκτησει το carbon μια maximum σκληροτητα και αντοχη πρεπει υποστει ψησιμο υπο πιεση (νομιζω 10atm). Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι, κατα ποσο ισχυει κατι τετοιο ή εαν ειναι απλα ιστοριες για αγριους και η σκληροτητα που αποκτα με τις ηδη περιγραφομενες τεχνικες ειναι ικανοποιητικη.

Ευχαριστω και εις ανωτερα!
geogiann
QUOTE(Rofoktonos @ Feb 25 2005, 05:31 PM)
Kolovarame pou kolovarame merikes meres den ftiaxnoume ke kamia lepida...
*


Δεν είναι έτσι τα πράγματα δυστυχώς
Rofoktonos
"Παντως εαν υπαρχει καλουπι και σε αυτη την περιπτωση της ευθειας επιφανειας ειναι ευκολο να γινει απλουστευονται πολλα πραγματα και το βασικοτερο μπορουν να γινουν ευκολα και με χαμηλο κοστος πειραματισμοι σε συνδιασμους υλικων-σχηματων-νευρικοτητας -αποδοσης της λεπιδας"

wink1.gif yes.gif
geogiann
Γιώργο, έχεις ασχοληθεί με το φινίρισμα της εξωτερικής επιφάνειας?
Είχα παρατηρήσει ότι τα δύο τελευταία όπλα δεν τα είχες φινιρίσει (ξέρω ξέρω, δουλειά να έχουμε laugh.gif), αντίθετα από τα αεροβόλα, που ήταν σχετικά στην πένα, μου φάνηκε επειδή είχες χρησιμοποιήσει καλτσα ή τα είχες τρίψει?
Αν τα τρίβεις βάζεις ρητήνη από πάνω ή κάποιο άλλο βερνίκι?
και το βασικότερο τι προφυλάξεις πέρνουμε κατά το τρίψιμο, δηλ με μία ολόσωμη φόρμα, φουλ κάλυψη προσώπου και μάσκα με φίλτρο είμαστε καλυμένοι (σε καλά αεριζόμενο χώρο πάντα)?

Για να μην "τρέχουν" οι ρητήνες τί κάνεις?

υσ: τα έγραψα όλα μαζί !!
Xaos_22
Δεν κατάλαβα γιατί να παίξεις με τη ζωή σου για λίγα ευρώ, αφού παίζεις μς την ασφάλειά σου χρησιμοποιώντας λεπίδες που δεν ξέρεις τα όρια αντοχής τους και τα όρια θραύσης τους αφού δεν θα είναι φτιαγμένες όπως πρέπει (ψήσιμο υπο πίεση όπως είναι και όλα τα μηχανικά όπως εξαρτήματα κινητήρων, ζάντες και πλαίσια απο το εν λόγω υλικό για αντέχει μηχανικές δυνάμεις).

Προτιμώ να δώσο 200 και 300 ευρώ αλλά να έχω το κεφάλι μου ήσυχο στα 15 και 20 μέτρα και η αναπνοή είναι στο τέλος της...

Σωλήνα πάντως θα φτιάξω, ή τουλάχιστον θα προσπαθήσω. Είχε και ένα πολύ καλό άρθρο το Thalassa, και με οδηγό τα λεγόμενα του Gkarras μόλις ανέβω Σαλονίκη με βλέπω να ξεκιναω!!!!

Gkarras ευχαριστώ που έκανες μία κατασκευή που νόμιζα εξαιρετικά δύσκολη και ανέφικτη, υλοποιήσιμη!!!!
gkarras
QUOTE(Stelios_Rjk @ Feb 25 2005, 11:25 PM)
gkarras τα συγχαρητηρια μου για το θεμα και τις εφαρμογες! Αν σκεφτεις οτι εκανα τωρα τελευταια μια "ερευνα αγορας" με αντικειμενο τα οπλα carbon και μου επεσαν τα αφτια..! Το topic αυτο εκτος απο γνωσεις δινει και ελπιδες για σημαντικη μειωση του κοστους κατασκευης ενος οπλου.
Θα ηθελα τωρα τη γνωμη σου σχετικα με κατι που ακουσα. Λενε οτι για να αποκτησει το carbon μια maximum σκληροτητα και αντοχη πρεπει υποστει ψησιμο υπο πιεση (νομιζω 10atm). Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι, κατα ποσο ισχυει κατι τετοιο ή εαν ειναι απλα ιστοριες για αγριους και η σκληροτητα που αποκτα με τις ηδη περιγραφομενες τεχνικες ειναι ικανοποιητικη.

Ευχαριστω και εις ανωτερα!
*

Aυτο που λενε μπορει να ισχυει,αλλα πιστευω οτι αφορα μαζικη παραγωγη οπου για να μειωσουμε το κοστος κρατωντας βεβαια ποιοτητα τελικου προιοντος εκμεταλεβομαστε 100% τις μηχανικες ικανοτητες του υλικου.Δηλαδη με το ελαχιστο δυνατον carbon-υφασμα-εργατοωρα να εχουμε το καλυτερο αποτελεσμα και κερδος .Στην περιπτωση της ιδιοκατασκευης απλα βαζουμε 2-3 στρωσεις παραπανω
gkarras
QUOTE(geogiann @ Feb 26 2005, 02:11 AM)
Γιώργο, έχεις ασχοληθεί με το φινίρισμα της εξωτερικής επιφάνειας?
Είχα παρατηρήσει ότι τα δύο τελευταία όπλα δεν τα είχες φινιρίσει (ξέρω ξέρω, δουλειά να έχουμε laugh.gif), αντίθετα από τα αεροβόλα, που ήταν σχετικά στην πένα, μου φάνηκε επειδή είχες χρησιμοποιήσει καλτσα ή τα είχες τρίψει?
Αν τα τρίβεις βάζεις ρητήνη από πάνω ή κάποιο άλλο βερνίκι?
και το βασικότερο τι προφυλάξεις πέρνουμε κατά το τρίψιμο, δηλ με μία ολόσωμη φόρμα, φουλ κάλυψη προσώπου και μάσκα με φίλτρο είμαστε καλυμένοι (σε καλά αεριζόμενο χώρο πάντα)?

Για να μην "τρέχουν" οι ρητήνες τί κάνεις?

υσ: τα έγραψα όλα μαζί !!
*

Το φινιρισμα γινεται με τριψιμο(γυαλοχαρτα χοντρα-ψιλα) και ρητινη με σχεδον στεγνο πινελο (λιγη ποσοτητα).Οι προφυλαξεις ειναι ιδιες με την κατασκευη.Για να μην τρεχουν το τυλιγεις με μεμβρανη κουζινας (για φαγητα)
geogiann
tnx!!!!
Stelios_Rjk
Ευχαριστω κι εγω gkarras! Παω να ψαχτω για να ξεκινησω... teeth.gif
profodik
Stelios_Rjk, συμφωνώ βέβαια με το Γιώργο (dr. carbon) σχετικά με την επίτευξη των μηχανικών ιδιοτήτων των υαλοϋφασμάτων. Για ιδιοκατασκευαστές πάντως, ο ευκολότερος τρόπος να ασκήσεις πίεση στα ποτισμένα με ρυτίνη φύλλα (ώστε να μειώσεις την περιτή ποσότητα ρυτίνης και την πιθανότητα δημιουργίας φυσαλίδων αέρα μεταξύ των στρώσεων) είναι να τοποθετήσεις την κατασκευή σε σακούλα από ειδικό υλικό και να συνδέσεις τη σακούλα σε αντλία κενού.Η ατμοσφαιρική πίεση πιέζει ομοιόμορφα την κατασκευή μέχρι να σταθεροποιηθεί η ρυτίνη.
gkarras
QUOTE(profodik @ Feb 26 2005, 07:33 PM)
Stelios_Rjk, συμφωνώ βέβαια με το Γιώργο (dr. carbon) σχετικά με την επίτευξη των μηχανικών ιδιοτήτων των υαλοϋφασμάτων. Για ιδιοκατασκευαστές πάντως, ο ευκολότερος τρόπος να ασκήσεις πίεση στα ποτισμένα με ρυτίνη φύλλα (ώστε να μειώσεις την περιτή ποσότητα ρυτίνης και την πιθανότητα δημιουργίας φυσαλίδων αέρα μεταξύ των στρώσεων) είναι να τοποθετήσεις την κατασκευή σε σακούλα από ειδικό υλικό και να συνδέσεις τη σακούλα σε αντλία κενού.Η ατμοσφαιρική πίεση πιέζει ομοιόμορφα την κατασκευή μέχρι να σταθεροποιηθεί η ρυτίνη.
*

Ειναι ενδιαφερουσα τεχνικη.Το εχεις δει καπου?
profodik
Τα είχα δει πριν χρόνια σε περιοδικά σχετικά με κατασκευές με υφάσματα και ρυτίνες.Υπάρχουν αντλίες διαφορετικής ιπποδύναμης και σακούλες σε διάφορα μεγέθη , ανάλογα την εφαρμογή που θα χρησιμοποιηθούν. Οι σακούλες είναι σαν σακούλες τροφίμων περίπου και δεν κολάνε στη ρυτίνη.Θα ψάξω πάλι και αν βρω κάτι θα ενημερώσω.
papageo
QUOTE
Για να μην τρεχουν το τυλιγεις με μεμβρανη κουζινας (για φαγητα)


Εγώ είχα προσαρμόσει ένα μοτεράκι, απο αυτά που γυρίζουν τα κοκορέτσια, στο σωλήνα. Γύριζε αργά, αλλα σταθερά. Με πινέλο σιγά σιγά κάλυψα όλο τον σωλήνα και τον άφησα μερικές ώρες να στεγνώσει. Μου βγήκε μια χαρά.

Αυτό για την μεμβράνη δεν το είχα σκεφτεί, αλλα απο τις άκριες δεν τρέχει?

Κάτι άλλο που μου έιπανε για κατασκευή σωλήνα carbon με εσωτερική διάμετρο 26mm.
Χρησιμοποιύμε λάμπα φθωρίου! Είναι ακριβώς 26mm και μήκος μέχρι 1.20 ! Τυλίγουμε το ανθρακόπανο γύρω γύρω με ρητίνη. Αυτό για κάποιον που θέλει να φτιάξει καθαρό σωλήνα carbon και όχι ενίσχυση υπάρχοντος αλουμινένιου.

Επίσης είχα ακούσει για τελικό φινίρισμα να χρησιμοποιηθεί gel coat. Αν δεν κάνω λάθος είναι το βερνίκι(?) που καλύπτουν τις γάστρες πλαστικών σκαφών.

Τί λέτε γιατρέ μου?

Να ρωτήσω και εγώ κάτι:
Τί ακριβώς είναι το balsa. Είναι αυτό το ελαφρύ ξύλο που χρησιμοποιούνε στον μοντελισμό?
TOMI
QUOTE
Stelios_Rjk, συμφωνώ βέβαια με το Γιώργο (dr. carbon) σχετικά με την επίτευξη των μηχανικών ιδιοτήτων των υαλοϋφασμάτων. Για ιδιοκατασκευαστές πάντως, ο ευκολότερος τρόπος να ασκήσεις πίεση στα ποτισμένα με ρυτίνη φύλλα (ώστε να μειώσεις την περιτή ποσότητα ρυτίνης και την πιθανότητα δημιουργίας φυσαλίδων αέρα μεταξύ των στρώσεων) είναι να τοποθετήσεις την κατασκευή σε σακούλα από ειδικό υλικό και να συνδέσεις τη σακούλα σε αντλία κενού.Η ατμοσφαιρική πίεση πιέζει ομοιόμορφα την κατασκευή μέχρι να σταθεροποιηθεί η ρυτίνη.


Αυτό που λές με την αντλία κενού είναι καλό σκηνικό αλλά δυστυχώς δέν υποκαθιστά τον επαγγελματικό θάλαμο υποπίεσης διότι με το σύστημα αυτό θα επιτύχεις πίεση 1 ατμόσφαιρα ενώ με έναν κλίβανο-θάλαμο υποπίεσης θα έχεις πίεση 10 ατμόσφαιρες και εγγυημένα μηδενικές φυσσαλίδες αέρα στην κατασκευή σου.Βέβαια μιλάμε εδώ για ένα μηχάνημα που κάνει πολλά λέφτα και είναι για εργοστάσια (δέν ξέρω άν υπάρχει στην Ελλάδα κάτι τέτοιο γιατί αυτοί που τα έχουν συνήθως δέχονται και κατασκευές τρίτων για ψήσιμο με το ανάλογο αντίτιμο...Το μεγάλο σύν επίσης με αυτό το μηχάνημα είναι ότι μπορείς να δουλέψεις και τα καινούργια προεμποτισμένα καρμπόν(ferrari και έτσι) και να βγάλεις παπάδες..
Τώρα αυτό με την αντλία κενού και την σακούλα δέν το έχω δοκιμάσει αλλά λένε ότι κάνει πολύ καλή δουλειά και φτιάχνει και την εξωτερική γυαλάδα-φινίρισμα κατα πολύ καλύτερα και το βασικό αφαιρεί και πολλές φυσσαλίδες...Αυτό με τις λεπίδες που λέγατε προηγουμένως και το καλούπι (να κάνουμε σάντουιτς δηλαδή) καλό αλλά μαζί με τον αέρα θα βγεί και πολλή κόλα και θέλει εμπειρία στο πόσο σφίγγεις το σάντουιτς και ποιά ώρα μέσα στο 24ωρο και πόσο σφίξιμο δίνεις.
Τώρα για την αντλία και ειδικά για τον gkarras το γράφω αυτό (αποκλείεται να μήν αγοράσει :) ) στην σελίδα fibermax μπορείς να δείς και να αγοράσεις τις αντλίες τις σακούλες και τα πιεσόμετρα για αυτές τις κατασκευές....λίγο πειραματισμό θέλει γιατί πρέπει να αλλάζεις την πίεση μέσα στην σακούλα προοδευτικά κατά την διάρκεια του 24ώρου για να μήν πάθεις το παραπάνω με τα καλούπια που έγραψα δηλαδή μαζί με τις φυσσαλίδες να σου βγεί και η ρητίνη...Είναι στον βόλο το μαγαζί και στέλνει αντικαταβολή.....Θέλω να υποσχεθεί ο gkarraς όμως ότι θα δημοσιεύσει τις κατασκευές του(να παίρνουμε και λίγο μάτι έτσι όπως έχω μπλέξει αυτήν την εποχή με την δουλειά) και επίσης θα παραχωρίσει τις πιέσεις-χρόνους που θα ανακαλύψει για τους σωλήνες του κλπ (και αυτό είναι δέσμευση :) )
Με την επιστροφή μου στην Λαμία σε μερικούς μήνες μπαίνω και εγώ στο παιχνίδι κατασκευών άντε να κοντράρουμε τα καρμπόν μας να δούμε τι είμαστε... teeth.gif
anikolog
QUOTE
Τί ακριβώς είναι το balsa. Είναι αυτό το ελαφρύ ξύλο που χρησιμοποιούνε στον μοντελισμό?


Ναι αυτο ειναι το balsa. το χρησιμοποιουνε και στις μακετες.
Αυτή είναι μια "lo-fi" έκδοση του κύριου περιεχομένου μας. Για εμφάνιση της πλήρους έκδοσης με περισσότερες πληροφορίες, μορφοποίηση και εικόνες, παρακαλώ κάντε κλίκ εδώ.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.