Βοήθεια - Αναζήτηση - Μέλη - Ημερολόγιο
Πλήρης Εκδοση:Την γλύτωσα στο παρα πέντε!!!
Greekdivers.com: The Greek Underwater Community > Σκάφος και πλεύση > Φουσκωτά σκάφη
Γιώργος Δεμέτης
Ρε παιδιά χθές μου συνέβη το αδιανόητο.
Μετά την εξόρμηση της Τετάρτης από Λαύριο το σκάφος το είχα αφήσει στα Καλύβια Θωρικού στο σπίτι φίλου. Πήγα λοιπόν το μεσημέρι να κοτσάρω και να το πάω στη θέση του. Βγαίνοντας ευτυχώς από Αττική οδό και μπαίνοντας στο δρόμο προς Ολυμπιακό χωριό, ενώ έμπαινα σε σήραγγα στα καλά καθούμενα και ενώ πήγαινα με 80 χλμ ακούω ένα γκράπ και βλέπω από τον καθρέφτη μου το τρέϊλερ να είναι καθισμένο από τη δεξιά μεριά.

Αφού βγήκα από την σήραγγα και σε ευθεία τροχιά σταμάτησα σιγά σιγά το αυτοκινητο στην άκρη του δρόμου και κατέβηκα να δω τι συνέβη. Είχε φύγει ο δεξιός τροχός του τρέιλερ και είχε μάλιστα εξαφανιστεί. Με μία ματιά στο μουαγιέν είδα τα 4 μπουλόνια κομμένα σαν αγγούρι. Ρουλεμάν είχα αλλάξει ευτυχώς πριν ένα μήνα.

Σε 5 λεπτά σταμάτησε ένα αυτοκίνητο μπροστά μου και με ρώτησε αν ήθελα βοήθεια. Τον παρακάλεσα να πάει την ρεζέρβα μου σε ένα βενζινάδικογια φούσκωμα γιατί στη θέση που την είχα δεν χώραγε φουσκωμένη και την είχα ελαφρώς ξεφουσκώσει.
Αφού πήρα τηλ το συνεργείο που μου έχει φτιάξει το τρέϊλερ ήρθε ο άνθρωπος, λύσαμε το μουαγιέν το πήγε στο μαγαζί του κόλλησε 4 νέα μπουλόνια και αποκαταστάθηκε προσωρινά η βλάβη. Το σκάφος πήγε στο συνεργείο για να αλαχτούν όλα τα μπουλόνια με ΙΝΟΧ και να μπουν καινούριες ζάντες σιδερένιες και όχι αλουμινένιες που φόραγα.

Πιθανές αιτίες της βλάβης:
1. Σκληρές αναρτήσεις και χαμηλού προφίλ λάστιχα που δεν απόσβεσαν κάποιες λακούβες όσο έπρεπε με αποτέλεσμα η καταπόνηση να έφτασε στα μπουλόνια.

2. Λάθος επιλογή ζάντας από εμένα (αλουμινένια) με μεγάλο off set έξω από τον άξονα και σταδιακή καταπόνηση των μπουλονιών.

3. Κακή συγκόλληση των μπουλονιών από κατασκευής με αποτέλεσμα την αδυνάτιση της αντοχής του μετάλλου μετά την οξυγονοκόλληση στο μουαγιέν.

4. Υπερφόρτωση δύναμης βιδώματος (ανεβαίνω απάνω στο σταυρό όταν καργάρω το σφίξιμο) με αποτέλεσμα έναρξη πλαστικής περιοχής του υλικού.

5. Λασκάρισμα κάποιου μπουλονιού και συνεχόμενη μετατόπιση παλμικής καταπόνησης στα άλλα μπουλόνια.

Συμπεράσματα άσχετα με τα παραπάνω:
Ο θεός έβαλε το χέρι του και δεν θρηνήσαμε κανένα χριστιανό που θα έτρωγε τη ρόδα στο αυτοκίνητο του. Επίσης που δεν έπαθε τίποτα το σκάφος πάνω στο τρέιλερ (πάντα ασφαλισμένο με ιμάντα στην πρύμνη του).
Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι με φιλότιμο που σταματούν στο δρόμο για να βοηθήσουν. Δεν είναι όλη η κοινωνία σκάρτη όπως θέλουν κάποιοι να τη δούμε.
Stelios_Rjk
Παλι καλα....
Gofaris
Αμάν ρε φίλε,φτηνά τη γλύτωσες.Φαντάσου να έφευγε το σκάφος από το τρέϊλερ και να σερνόταν στο δρόμο cray.gif
T-Factor
Ιμάντας μάγκες. Πάντα
CLIPPER
QUOTE(giodem @ Dec 12 2008, 02:26 PM) *
Με μία ματιά στο μουαγιέν είδα τα 4 μπουλόνια κομμένα σαν αγγούρι. Ρουλεμάν είχα αλλάξει ευτυχώς πριν ένα μήνα.


Γιώργο, και τα 4;;;!!
Μάλλον το σφύξιμο φταίει... Το παρακάνεις. Αν ήταν οι λακούβες θα άκουγες να χτυπάνε όλα πίσω σου. Σκέψου τη λύση του δυναμόκλειδου...
INTZ
Ασχημο περιστατικο,αν ησουν σε στροφη δε μαζευοταν με τιποτα,παλι καλα να λες.
tasos_argos
ψηφιζω το 4! Δε χρειάζεται τόσο πολύ καργάρισμα! Πολύ δυνατά με το χέρι είναι αρκετό!
voudoudi
QUOTE(giodem @ Dec 12 2008, 02:26 AM) *
Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι με φιλότιμο που σταματούν στο δρόμο για να βοηθήσουν. Δεν είναι όλη η κοινωνία σκάρτη όπως θέλουν κάποιοι να τη δούμε.



Παρ'ολλα τα κουσουρια που κατα καιρους αναγνωριζουμε στην ταλαιπωρη ρατσα μας,ως Ελληνες,ενα ειναι σιγουρο..Το φιλοτιμο του Ελληναρα δεν το'χει κανενας στον πλανητη!!Ειναι θεμα DNA!!Απλα θελουμε ο καθενας το κουμπι του καποιες φορες tounge1.gif .Τυχερος ησουν,παλι καλα George.
jonaras
QUOTE(Stelios_Rjk @ Dec 12 2008, 03:19 PM) *
Παλι καλα....


+1
dibo
Πολυ τυχερος... αναψε κανενα κερακι αγιες μερες ερχοντα!
christripoli
Γιωργο πολυ τυχερος που δεν εκανες και δεν επαθες ζημια.
εκανες ομως ενα λαθος που απο οσο εχω διαβασει απαγορευεται ρητα.
εβαλες καινουρια μπουλονια inox.
το inox πανω στο τρευλερ που ειναι γαλβανιζε απαγορευεται γιατι κανει ηλεκτροληση αν το λεω καλα στο μεταλο.
αλλαξε τα τωρα που ειναι νωρις.
s2k
Το αλατι εκανε την δουλεια, ολα τα αλλα απλα επιταγχυναν την διαδικασια .
Εχω δει το ιδιο σκηνικο σε αμαξι το οποιο ειχε εισαχθει απο Γερμανια...αγγουρι και τα 5 μπουλονια, λογικο βεβαια αφου ειχαν σαπισει ολα με τα αλατια που ριχνουν στους δρομους λογω χιονιου
Γιώργος Δεμέτης
QUOTE(tasos_argos @ Dec 12 2008, 05:33 PM) *
ψηφιζω το 4! Δε χρειάζεται τόσο πολύ καργάρισμα! Πολύ δυνατά με το χέρι είναι αρκετό!


Τάσο στο ξεβίδωμα πρέπει να πήραν λίγο τα μπουλόνια γιατί είχα ανέβει πάνω στο σταυρό και χοροπήδαγα για να ξεκολλήσουν από τ σκουριά τα μπουλόνια.
QUOTE(christripoli @ Dec 12 2008, 08:20 PM) *
Γιωργο πολυ τυχερος που δεν εκανες και δεν επαθες ζημια.
εκανες ομως ενα λαθος που απο οσο εχω διαβασει απαγορευεται ρητα.
εβαλες καινουρια μπουλονια inox.
το inox πανω στο τρευλερ που ειναι γαλβανιζε απαγορευεται γιατι κανει ηλεκτροληση αν το λεω καλα στο μεταλο.
αλλαξε τα τωρα που ειναι νωρις.

Τάσο όπως έγραψα και πιο πάνω με την θάλασσα σκουριάζουν τα σιδερένια και για να ξεβιδώσουν θέλουν σφυρί. Αυτό μπορεί να τα κόπωσε στις βάσεις τους. Στο σφίξιμο πάντα με το χέρι τα κάνω και τα ξανά σφίγγω μετά από καμιά 100ή μέτρα περπάτημα. Για την ηλεκτρόλυση δεν γεννάται θέμα γιατί το τρέιλερ κάθεται μέσα στο νερό μερικά λεπτά τι ηλεκτρόλυση να πάθει βρε πρέπει να περάσουν 100 χρόνια για να πάθει κάτι με τόσο λίγη ώρα μέσα στη θάλασσα.
CLIPPER
QUOTE(giodem @ Dec 13 2008, 12:31 AM) *
δεν γεννάται θέμα γιατί το τρέιλερ κάθεται μέσα στο νερό μερικά λεπτά τι ηλεκτρόλυση να πάθει βρε πρέπει να περάσουν 100 χρόνια για να πάθει κάτι με τόσο λίγη ώρα μέσα στη θάλασσα.


Μεγάλο λάθος!!
Ηλεκτρόλυση υφίσταται ακόμα και με την υγρασία της ατμόσφαιρας... Έχει να κάνει με τη θέση των μετάλλων (στοιχείων) στον περιοδικό χημικό πίνακα.
Γιώργος Δεμέτης
QUOTE(CLIPPER @ Dec 13 2008, 12:25 AM) *
QUOTE(giodem @ Dec 13 2008, 12:31 AM) *
δεν γεννάται θέμα γιατί το τρέιλερ κάθεται μέσα στο νερό μερικά λεπτά τι ηλεκτρόλυση να πάθει βρε πρέπει να περάσουν 100 χρόνια για να πάθει κάτι με τόσο λίγη ώρα μέσα στη θάλασσα.


Μεγάλο λάθος!!
Ηλεκτρόλυση υφίσταται ακόμα και με την υγρασία της ατμόσφαιρας... Έχει να κάνει με τη θέση των μετάλλων (στοιχείων) στον περιοδικό χημικό πίνακα.

Εντάξει ρε Θανάση θα βάλω και από ένα ανόδιο δίπλα στον κάθε τροχό, βιδωμένο στον άξονα και καθάρισα.
CLIPPER
Γιώργο ούτε αυτό παίζει...
Υφίστανται χημικές αντιδράσεις οξειδοαναγωγής αλλά είμαι πολύ κουρασμένος... Θα στο εξηγήσω αύριο...
s2k
Οταν ακουμπαει ενα μεταλλο με ενα αλλο με διαφορετκη εξωτερικη στιβαδα ηλεκτρονιων (χοντρικα) και με την συμβολη του οξυγονου της ατμοσφαιρας παρατηρειται ηλεκτρολυση. Δεν εχει σημασια που εβαλες inox μπουλονια αν δεν εχεις ταυτοχρονα inox μουαγιε και ο,τι αλλο εφαπτεται πανω σ αυτο. Το τρειλερ πρεπει να ειναι απο 1 υλικο πχ ολο γαλβανιζε(στην καλυτερη περιπτωση) αλλα συνηθως υπαρχει και απλος σιδηρος ή ατσαλι. Πριν βιδωσεις τα μπουλονια βαλε λιγο γρασσο για να μην πιανει πολυ υγρασια προκειμενου να αποφυγεις την ηλεκτρολυση. Επισης δεν χρειαζεται δυναμοκλειδο(αν υπαρχει ειναι καλο βεβαια), αλλα ουτε και να χοροπηδας πανω στο σταυρο γιατι απ το πολυ σφυξιμο προκαλλεις εφελκυσμο στις βιδες του μουαγιε με αποτελεσμα την αποδυναμωση κ το σπασιμο τους.
Γιώργος Δεμέτης
QUOTE(CLIPPER @ Dec 13 2008, 01:12 AM) *
Γιώργο ούτε αυτό παίζει...
Υφίστανται χημικές αντιδράσεις οξειδοαναγωγής αλλά είμαι πολύ κουρασμένος... Θα στο εξηγήσω αύριο...

Θανάση σε κάποια σημεία του τρέιλερ έχουν μπει ανοξείδωτα τμήματα από πέρυσι. Δεν έχω διακρίνει καμία φθορά μέχρι τώρα από τον λόγο που περιγράφεις. Δεν αντιλέγω σε αυτά που υποστηρίζεις αλλά νομίζω ότι χωρίς την παρουσία θαλασσινού νερού αυτές οι καταστάσεις επιβραδύνονται σημαντικότατα. Ο χρόνος επαφής του τρέιλερ με την θάλασσα είναι ασήμαντος.
Επιπλέον θεωρώ ότι τα σιδερένια μέρη υφίστανται πολύ μεγαλύτερη φθορά με την οξείδωση όσο και γαλβανισμό να έχουν από τα ΙΝΟΧ.
Πρακτικά λοιπόν όταν πήγα να βγάλω τους τροχούς για να αλλάξω ρουλεμάν χρειάστηκα σφυρί για να ξεβιδώσουν τα μπουλόνια που ήταν απλά σιδερένια. Θεωρώ ότι εκεί μπορεί να έγινε η ζημιά της αδυνάτισης του υλικού.
Το ζητούμενο λοιπόν είναι με τι υλικό είναι πιο βιώσιμη η αντοχή στην καταπόνηση και πως θα κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη.
Φαντάζεσαι να θέλεις να αλλάξεις τροχό στον δρόμο και να μην μπορείς να ξεβιδώσεις τις βίδες λόγω σκουριάς? Καλά εγώ έχω και ένα Α βάρος και άμα ανέβω πάνω στο σταυρό θα πάρει βόλτα το πράγμα αν είναι κανένας φυσιολογικός άνθρωπος σε βάρος, πρέπει να κουβαλάει και βαριοπούλα κοντά του.
KOSTASR
Πάλι καλά ΓΙώργο που δεν προκληθηκε καποιο ατύχημα και εσύ είσαι καλα!!!!!
Αυτή είναι μια "lo-fi" έκδοση του κύριου περιεχομένου μας. Για εμφάνιση της πλήρους έκδοσης με περισσότερες πληροφορίες, μορφοποίηση και εικόνες, παρακαλώ κάντε κλίκ εδώ.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.